(13) Barcarolles |
|
(13) Nocturnes. Pieces brèves, Op. 84 |
|
(13) Nocturnes. Pièces Brèves, Op. 84 |
|
(arr. Peter-Horas) 3 Songs without Words |
|
(arr. Procter) Nell. Les berceaux; Ici-bas; Au bord de l'eau; Après un rêve |
|
(arr. Rutter) Requiem, op. 48 . |
|
(arr. Stenstadvold) Pavane, Op. 50 |
|
(arr. Wager) Requiem, op. 48 |
|
(orch. Galway) Fantasy for Flute and Piano |
|
(orch. Koechlin) Chanson de Mélisande. |
|
(orch. Rabaud) Dolly Suite, Op. 56 |
|
(trans. Kondonassis) Après un rêve |
|
(trans. Yo-Yo Ma) Violin Sonata No. 1 in A, op. 13 |
|
11 in G Minor, op. 105; No. 12 in E♭, op. 106 bis; No. 13 in C, op. 116. Ballade, op. 19 (version for piano solo). Nocturnes: No. 1 in EbMinor, op. 33, no. 1; No. 2 in B, op. 33, no. 2; No. 3 in A♭, op. 33, no. 3; No. 4 in E♭, op. 36; No. 5 in B♭, op. 37; No. 6 in D♭, op. 63; No. 7 in C♯ Minor, op. 74. Souvenirs de Bayreuth, for Piano four-hands. 8 Pièces brèves, op. 84. Capriccio in E♭; Fantaisie in A♭; Fugue in A Minor; Adagietto in E Minor; Improvisation in C♯ Minor; Fugue in E Minor; Allégresse in C; Nocturne No. 8 in D♭. Doily—Suite for Piano four-hands, op. 56. 9 Preludes, op. 103; No. 1 in D♭; No. 2 in CO Minor; No. 3 in G Minor; No. 4 in F; No. 5 in D Minor; No. 6 in E♭; No. 7 in A; No. 8 in C Minor; No. 9 in E Minor. Mazurka in B♭, op. 32. Nocturnes: No. 8 in D♭, op. 84, no. 8; No. 9 in B Minor, op. 97; No. 10 in E Minor, op. 99; No. 11 in Fit Minor, op. 104, no. 1; No |
|
12 in E Minor, op. 107; No. 13 in B Minor, op. 119 |
|
13 Barcarolles |
|
13 Nocturnes |
|
13 Nocturnes. 13 Barcarolles |
|
18 Mélodies |
|
19 Mélodies |
|
2 Morceaux |
|
2 Mélodies, op. 76 |
|
2 Mélodies, op. 83 |
|
3 Mélodies, op. 87 |
|
3 Romances sans paroles |
|
4 Mélodies, op. 51 |
|
4 Valses-Caprices |
|
5 Mélodies de Venise |
|
5 Mélodies de Venise, op. 58 |
|
5 Mélodies: Mandoline; En sourdine |
|
9 Preludes, op. 103 |
|
9 Préludes, op. 103 |
|
9 Préludes, op. 103: No. 3 in g |
|
Accompagnement, op. 85/3 |
|
Adieu, op. 21 |
|
Allegro symphonique |
|
Allegro symphonique, op. 68 |
|
Andante for Cello and harmonium (original version of Romance, op. 69) |
|
Andante in Bb. Berceuse in D. (Jeremy Menuhin, piano.) |
|
Andante in B♭, op. 75 |
|
Appendix: Nos. 3; 4; 7; 12; 14; 15 |
|
Apres un reve |
|
Apres un reve. Morceau de lecture |
|
Apres un rêve, op. 7/1 |
|
Apres un Rêve. Nell |
|
Après un Réve |
|
Après un réve. Les Berceaux |
|
Après un réve. Nell |
|
Après un Rêve |
|
Après un rêve |
|
Après un Rêve (arr. Casals) |
|
Après un rêve (arr. Casals) |
|
Après un rêve (arr. Casals). Élégie |
|
Après un rêve (arr. Grainger) |
|
Après un rêve (arr. Luzzati) |
|
Après un rêve (arr. violin and piano) |
|
Après un rêve (trans. Casals) |
|
Après un rêve for Cello and Piano (trans. Casals) |
|
Après un rêve, op. 7 |
|
Après un rêve, Op. 7, No. 1 |
|
Après un rêve, Op. 7, no. 1 |
|
Après un rêve, op. 7, no. 1 |
|
Après un rêve, op. 7, no. 1. Clair de lune, op. 46, no. 2. Mandoline, op. 58, no. 1. Prison, op. 83, no. 1. Notre amour, op. 23, no. 2. Automne, op. 18, no. 3. Le Secret, op. 23, no. 3. Chanson d'amour, op. 27, no. 1. La Fée aux chansons, op. 27, no. 2. Fleur ¡etée, op. 39, no. 2. Nocturne, op. 43, no. 2. Les Présents, op. 46, no. 1. Trois poèmes d'un jour, op. 21: Rencontre; Toujours; Adieu. Nell, op. 18, no. 1. Les roses d'Ispahan, op. 39, no. 4. Au bord de l'eau, op. 8, no. 1. Les Berceaux, op. 23, no. 1. La Bonne chanson, op. 61: Une sainte en son auréole; Puisque l'aube grandit; La lune blanche; J'allais par des chemins perfides; J'ai presque peur, en vérité; Avant que tu ne t'en ailles; Donc, ce sera par un clair jour d'été; N'est-ce pas; L'hiver a cessé |
|
Après un rêve, Op. 7, No. 1. Papillon, Op. 77 |
|
Après un rêve, op. 7/1 |
|
Après un rêve, op. 7/1 (arr. Casals) |
|
Après un rêve. Au bord de l’eau. Les Berceaux. Tristesse |
|
Après un rêve. La bonne chanson. Requiem: Pie Jesu |
|
Après un rêve. Le Secret |
|
Après un rêve. Lydia |
|
Après un rêve. Mandoline, Op. 58, No. 1. En Sourdine, Op. 58, No. 2. Clair de lune, Op. 46, No. 2. Spleen, Op. 51, No. 3. Au Cimetière, Op. 51, No. 2. Aurore, Op. 39, No. 1. Les Roses d'Ispahan, Op. 39, No. 4. Fleuer jetée, Op. 39, No. 2 |
|
Après un rêve. Nell |
|
Après un rêve. Neu |
|
Après un rêve. Nocturne No. 6 |
|
Après un rêve. Soir, Op. 83, No. 2. Mandoline, Op. 58, No. 1 |
|
Après un rêve. Sylvie. Au bord de l’eau. Lydia. Le papillon et la fleur. Mandoline. Clair de lune. Les berceaux |
|
Après un rêve. Tristesse. Les Berceaux. Prison. Mandoline |
|
Après une rêve (arr. D. Hickman) |
|
Aprés un rêve |
|
Arias and songs by |
|
Arias, duets, quartet, and songs by |
|
Arias, songs, and duets by |
|
Arpège, op. 76/2 |
|
Arrangements of music by |
|
Au bord de l’eau |
|
Au bord de l’eau, op. 8 |
|
Au cimetière, op. 51 |
|
Au cimetière, op. 51/2 |
|
Au cimitière. Clair de lune. Lydia |
|
Au Cimitlere. Le Secret |
|
Aubade. En sourdine. Green. Notre amour. Fleur jetée. Spleen. Madrigal. Le Papillon et la fleur |
|
Aurore. Clair de lune. Nell. Prison. Recontre. Notre amour |
|
Aurore. Poèmes d’un jour |
|
Aurore. Poèmes d’un jour, op. 21 |
|
Aurore. Poèmes d’un jour. Automne |
|
Automne |
|
Automne, op. 18, no. 3 |
|
Automne. Poème d’un jour. La chanson du pêcheur. Les berceaux |
|
Ave Maria |
|
Ave Maria, op. post |
|
Ave verum |
|
Ave verum corpus |
|
Ave verum corpus. Messe basse. Tantum Ergo. Cantique de Jean Racine |
|
Ave Verum, op. 65, no. 1. Tantum Ergo, op. 65. no. 2 |
|
Bacarolles |
|
Ballade |
|
Ballade for Piano and Orchestra |
|
Ballade for Piano and Orchestra (with Budapest Philharmonic/Ferencsik) |
|
Ballade for Piano and Orchestra, Op. 19 |
|
Ballade for Piano and Orchestra, op. 19 |
|
Ballade for Piano and Orchestra, Op. 19. Fantaisie for Piano and Orchestra, Op. 111 |
|
Ballade for Piano and Orchestra, op. 19. Nocturne No. 1 in E♭ Minor, op. 33, no. 1. Impromptu No. 2 in F Minor, op. 31 |
|
Ballade for Piano and Orchestra. Fantaisie for Piano and Orchestra. Nocturnes Nos. 2, 4, 11. Pénélope: Prelude |
|
Ballade for Piano and Orchestra. Nocturne No. 4 in E♭, op. 36*. Impromptus: No. 2 in F Minor, op. 31; No. 5 In F♯ Minor, op. 102* |
|
Ballade in f for Piano and Orchestra, Op. 19. Élégie in C minor for Cello and Orchestra, Op. 24. Berceuse in D for Violin and Orchestra, Op. 16. Fantaisie in G for Piano and Orchestra, Op. 117. Les Djinns, for Chorus and Orchestra, Op. 12. Caligula, Op. 52: Fanfares, March, and Chorus; L'hiver s'enfuite; Air de danse; De roses merveilles; Cesar a ferme la paupière. Pénélope: Prélude |
|
Ballade in F♯ |
|
Ballade in F♯ for Piano and Orchestra, op. 19 |
|
Ballade in F♯, op. 19 |
|
Ballade in F♯, op. 19. Barcarolles: No. 1 in A Minor, op. 26; No. 2 in G, op. 41; No. 3 in Gb, op. 42; No. 4 in A♭, op. 44; No. 5 in F♯ Minor, op. 66; No. 6 in E♭, op. 70; No. 7 in D Minor, op. 90; No. 8 in D♭, op. 96; No. 9 in A Minor, op. 101; No. 10 in A Minor, op. 104. no. 2; No. 11 in G Minor, op. 105; No. 12 in &, op. 106 bis; No. 13 in C, op. 116 |
|
Ballade in F♯. Pavane. Berceuse |
|
Ballade pour piano et orchestra, Op. 19. Masques et Bergamasques: Suite, Op. 112. Pelléas et Mélisande: Suite, Op. 80. Pavane, Op. 50 |
|
Ballade, op 19 |
|
Ballade, op. 19 |
|
Ballade. |
|
Barcarolle |
|
Barcarolle No. 1 |
|
Barcarolle No. 1, op. 26 |
|
Barcarolle No. 2 in G, op. 41 |
|
Barcarolle No. 3 |
|
Barcarolle No. 3 in G-Flat, Op. 42 |
|
Barcarolle No. 4 |
|
Barcarolle No. 4 in A♭, op. 44 |
|
Barcarolle No. 5 |
|
Barcarolle No. 5, op. 66 |
|
Barcarolle No. 6 |
|
Barcarolle No. 6, Op. 70. Nocturne No. 6, Op. 63 |
|
Barcarolle, op. 42/3 |
|
Barcarolles |
|
Barcarolles (complete) |
|
Barcarolles (complete). 3 Romances sans paroles, op. 17 |
|
Barcarolles (complete). Dolly |
|
Barcarolles Nos. 5–7. Nocturnes Nos. 4 and 6 |
|
Barcarolles. Ballade |
|
Barcarolles: No. 1 in A Minor, op. 26; No. 2 in G, op. 41; No. 3 in Gb, op. 42; No. 4 in A♭, op. 44; No. 5 in F$ Minor, op. 66; No. 6 in E♭, op. 70; No. 7 in D Minor, op. 90; No. 8 in D♭, op. 96; No. 9 in A Minor, op. 101; No. 10 in A Minor, op. 104, no. 2; No. 11 in G Minor, op. 105; No. 12 in E♭, op. 106 bis; No. 13 in C, op. 116. Ballade pour piano seul, op. 19. Disc Two |
|
Barcarolles: No. 1 in a, op. 26/1 |
|
Barcarolles: No. 1, op. 26; No. 2, op. 41; No. 3, op. 42; No. 4, op. 44; No. 5, op. 66; No. 6, op. 70; No. 7, op. 90; No. 8, op. 96; No. 9, op. 101; No. 10, op. 104; No. 11, op.105; No. 12, op. 106; No. 13, op. 116 |
|
Barcarolles: No. 12, op. 106bis; No. 1, op. 26; No. 10, op. 104/2 |
|
Barcarolles: No. 2 In G, op. 41; No. 7 in D Minor, op. 90; No. 11 in G Minor, op. 105; No. 12 in E♭, op. 106. Nocturnes: No. 8 in D♭, op. 84, no. 5; No. 9 in B Minor, op. 97; No. 10 in E Minor, op. 99; No. 11 in Ftt Minor, op. 104, no. 1. Impromptu No. 6 in D♭, op. 86. Mazurka in B♭, op. 32. Valse caprice No. 4 in A♭, op. 62 |
|
Barcarolles: Nos. 1, 3. Nocturnes: Nos. 4, 7. Ballade, op. 19 |
|
Barcarolles: Nos. 1–3 |
|
Barcarolles: Nos. 6, 8 (David Korevaar) |
|
Berceuse |
|
Berceuse in D for Violin and Piano, op. 16 |
|
Berceuse in D, op. 16 |
|
Berceuse, for Flute and Orchestra, op. 16. Morceau de concours, for Flute and Orchestra. Siciliene, for Flute and Orchestra, op. 78. Fantasy for Flute and Orchestra, op. 79 |
|
Berceuse, for Violin and Orchestra |
|
Berceuse, op 16 |
|
Berceuse, Op. 16 |
|
Berceuse, op. 16 |
|
Berceuse, op. 16. Sicilienne, op. 78 |
|
Berceuse, op. 56, no. 1 |
|
Berceuse. |
|
Berceuse. Clarinet Trio, op. 120 |
|
Berceuse. Elegie. Dolly. Pavane |
|
Berceuse. Impromptu |
|
Berceuse. Morceau de lecture. Romance. Andante |
|
Berceuse. Sicilienne |
|
Berceuse. Élégie. 3 Romances sans paroles |
|
Berceuse. Élégie. Romance |
|
Butterflies. After a Dream |
|
Cantique de Jean Racine |
|
Cantique de Jean Racine, Op. 11 (mixed chorus, organ). Messe basse (soprano, chorus, organ). Maria Mater gratiae, Op. 47, No. 2(tenor, baritone, organ). Salve regina, Op. 67, No. 1 (soprano, organ). Ecce f/'def/s servus, Op. 54 (mixed chorus, organ). Madrigal, Op. 35 (mixed chorus, piano). Pleurs d'or, Op. 72 (soprano, tenor, piano). Le ruisseau, Op. 22 (soprano, piano). Tantum ergo, Op. 55 (tenor, mixed chorus, organ, harp). Ave verum, Op. 65, No. 1 (female chorus, organ). Tantum ergo, Op. 65, No. 2(three soloists, female chorus, organ). Tantum ergo (tenor, mixed chorus, organ) |
|
Cantique de Jean Racine. Messe Basse |
|
Capriccio in E♭; Fantaisie in A♭; Fugue in A Minor; Adagietto in E Minor; Improvisation in C Minor; Fugue in E Minor; Allégresse in C; Nocturne No. 8 in D♭ |
|
Cello Sonata No. 1 |
|
Cello Sonata No. 2 in g |
|
Cello Sonatas No. 1 & 2. Romance |
|
Cello Sonatas Nos. 1 and 2 |
|
Cello Sonatas Nos. 1–2 |
|
Cello Sonatas: No. 1; No. 2 |
|
Cello Sonatas: No. 1; No. 2. Trio for Piano, Violin, and Cello. Nocturne No. 13 |
|
Cello Sonatas: No. 1; No. 2. Élégie. Berceuse. Romance, op. 69 |
|
Cello Sonatas: Nos. 1, 2 |
|
Chamber Music |
|
Chamber Music, Volume I |
|
Chamber Music, Volume II |
|
Chanson du pêcheur |
|
Chanson du pêcheur. Après un réve |
|
Chanson du pêcheur. Notre amour. Nocturne. Les Djinns |
|
Chanson d’amour |
|
Chanson d’amour, op. 27, no. 1 |
|
Chanson d’amour, op. 27/1 |
|
Chanson d’amour. Après un rêve |
|
Chanson d’amour. Après un Rêve |
|
Chanson d’amour. Le papillon et le fleur. Notre amour |
|
Chanson sans paroles |
|
Chanson, op. 94 |
|
Chanson, Op. 94. Mirages, Op. 113. L'Horizon chimérique, Op. 118. Songs |
|
Chansons, Volume III |
|
Chant d'automne. Le Rançon. Hymne |
|
Chant d’automne. Hymne |
|
Chant funéraire |
|
Chant funéraire, Op. 117 |
|
Chant Funéraire, Op.117 |
|
Choral and Vocal Music |
|
Cinq Mélodies de Venise, op. 58: Mandoline; En Sourdine; Green; A Clymène C'est l'extase. La Chanson d'Eve, op. 95: Paradis; Prima verba; Roses ardentes; Comme Dieu rayonne; L'Aube blanche; Eau vivante; Vielles-tu, ma senteur soleil; Dans un parfum de roses blanches; Crépuscule; O Mort, poussière d'étoiles. Le Jardin clos, op. 106: Exaucement; Quand tu plonges tes yeux; La Messagère; Je me poserai sur ton coeur; Dans la nymphée; Dans la pénombre; Il m'est cher, Amour; Inscription sur le sable. Notre amour, op. 23/2. Après un réve, op. 7/1. Les Roses d Ispahan, op. 39/4. Chanson de pécheur, op. 4/1. Fleur Jetée, op. 39/2 |
|
Cinq Mélodies de Venise, op. 58: Mandoline; En Sourdine; Green; A Clymène; C'est l'extase. La Bonne chanson, op. 61: Une Sainte en son auréole; Puisque l'aube grandit; La lune blanche luit dans les bois; J'allais par des chemins perfides; J'ai presque peur, en vérité; Avant que tu ne t'en ailles; Donc, ce sera par un clair jour d'été; N'est-ce pas; L'hiver a cessé. Deux Mélodies, op. 76: Le Parfum impérissable; Arpège. Deux Mélodies, op. 83: Prison; Soir. Mirages, op. 113: Cygne sur l'eau; Reflets dans l'eau; Jardin nocturne; Danseuse. L'Horizon chimérique, op. 118; La mer est infinie; Je me suis embarqué; Diane, Selène; Vaisseau, nous vous aurons aimés |
|
Cinq mélodies de Venise: Mandoline. En sourdine. Green. À Clymène. C’est l’extase |
|
Clair de Lune |
|
Clair de lune |
|
Clair de lune, op. 46 |
|
Clair de lune, Op. 46, No. 2 |
|
Clair de lune, op. 46/2 (trans. Perilhou) |
|
Clair de lune. Après un rêve |
|
Clair de Lune. Automne |
|
Clair de lune. Les Berceaux. Le Secret. Après un rêve |
|
Clair de lune. Les roses d’Ispahan. Shylock: Nocturne. 2 Mélodies |
|
Clair de lune. Mandoline. Après un rêve. Soir. Nell |
|
Clair de lune. Soir. Notre Amour |
|
Clair de lune; Notre amour; Soir; La fe'e aux chansons |
|
Complete Music for Piano |
|
Complete Music for Piano. Stott/Roscoe. (HYPERION CDA66911/14; four discs) |
|
Complete Nocturnes and Barcarolles. Dolly Suite |
|
Complete Piano Music |
|
Complete Songs |
|
Complete Works for Cello and Piano |
|
Concerto for Violin and Orchestra, op. 14: Allegro. Berceuse for Violin and Orchestra, op. 16. Elégie for Cello and Orchestra, op. 24. Masques et Bergamasques, op. 112: Overture. Shylock, op. 57: Nocturne. Pelléas et Mélisande: Suite, op. 80 |
|
Concerto in D Minor for Violin and Orchestra: Allegro |
|
Credo; Les rameaux |
|
Crucifix (with Marcel Journet) |
|
C’est la paix, op. 114 |
|
Dans la forêt de Septembre |
|
Dans le forêt de Septembre, op. 85/1 |
|
Dans les ruines d'une abbaye. Lydia. L'Absent. Après un rêve. Ici-bas. Nell. Le Secret. Les Roses d'Ispahan. Clair de lune. La Bonne Chanson: Nos. 3, 5, and 9. Soir |
|
Dans les ruines d’une abbaye. Le papillon et la fleur. Mai. Notre amour. Ici-bas. Rève d’amour. Fleur jetée |
|
Dolly |
|
Dolly (FNRO). Pavane (FNRO) |
|
Dolly for Piano Four-Hands |
|
Dolly Suite |
|
Dolly Suite (trans. Clerc) |
|
Dolly Suite, Op. 56 |
|
Dolly Suite, op. 56 |
|
Dolly Suite, op. 56 (arr. Scandinavian Gtr Duo) |
|
Dolly Suite, op. 56 (orch. Rabaud) |
|
Dolly Suite. Pavane |
|
Dolly Suite: Berceuse |
|
Dolly, for Piano Duet, op. 56. Berceuse; Mi-a-ou; Le Jardin de Dolly; Kitty-Valse; Tendresse; Le Pas espagnol. Neuf Préludes, op. 103: No. 1 in D♭; No. 2 in C♯ Minor; No. 3 in G Minor; No. 4 in F; No. 5 in D Minor; No. 6 in E♭ Minor; No. 7 in A; No. 8 in C Minor; No. 9 in E Minor. Mazurka in B♭, op. 32. Nocturnes: No. 8 in D♭, from op. 84; No. 9 in B Minor, op. 97; No. 10 in E Minor, op. 99; No. 11 in F♯ Minor, op. 104, no. 1; No. 12 in E Minor, op. 107; No. 13 in B Minor, op. 119. Disc Four |
|
Dolly, Op. 56 |
|
Dolly, op. 56 |
|
Dolly, op. 56 (orch. Rabaud): Berceuse; Mi-a-ou; Les Jardins de Dolly; Kitty-vaise; Tendresse; La Pas espagnol. Pelléas et Mélisande, op. 80: Prélude; Fileuse; Sicilienne; Mort de Mélisande. Shylock, op. 57: Chanson ; Entr'acte; Madrigal; Epithalame; Nocturne; Final. Masques et bergamasques, op. 112: Ouverture; Menuet; Gavotte; Pastorale |
|
Dolly, Op. 56. Ballade inF-Sharp, Op. 19 (an. Philipp). Nocturnes: No. 4 in E-Flat, Op. 35; No.6 in D-Flat, Op. 63;No. 7 in C-Sharp Minor, Op. 74 |
|
Dolly, Op. 56. Masques et bergamasques: Overture. Allegro symphonique, Op. 68 (trans. Boellmann) |
|
Dolly: Berceuse |
|
Dolly: Berceuse. Sicilienne, op. 78 |
|
Dolly: Dolly's Garden |
|
Dolly: Le pas espagnole |
|
Dolly—Suite, for Two Harps (originally piano, four-hands), op. 56 |
|
Dolly—Suite: Berceuse |
|
Dort, wo unser Traumland beginnt |
|
Elegie for Cello and Orchestra, op. 24 |
|
Elegie in C Minor for Cello and Orchestra, op. 24 |
|
Elegie, for Cello and Piano, Op. 24 (Valter Despalj, James Tocco) |
|
Elegie. Papillons. Après un rêve |
|
Elegie. Super flumina Babylonis |
|
Elegy |
|
Elegy for Violoncello and Orchestra in C Minor, Op. 24 |
|
Elegy in a, op. 24 |
|
Elegy, op. 24 |
|
Elégie |
|
Elégie, Op. 24 |
|
Elégie, op. 24 |
|
Elégie, op. 24. Papillon, op. 77. Après un rêve, op. 7 |
|
Elégie, op. 24. Romance, op. 69. Papillon, op. 77. Sicilienne, op. 78. Sérénade, op. 98 |
|
Elégie, Op. 24. Sicilienne, Op. 78. Sérénade, Op. 98. Berceuse, Op. 16. Pièce pour deux violoncelles. Romance, Op. 69. Papillons, Op. 77 |
|
Elégie. Pavane |
|
Elégie. Romance. Sérénade. Papillon. Après un réve |
|
Elégie. Sérénade. Papillon |
|
En prière |
|
En prière. Chanson du pêcheur. Lydia. Après un rêve. Automne. Poème d'un jour. Les berceaux. Aurore. Les roses d'Ispahan. Nocturne. Clair de lune. C'est l'extase. Le parfum impérissable. Soir |
|
En prière. La rançon, op. 8/2 |
|
En sourdine, op. 58/2 (arr. Shohat). Mandoline, op. 58/1 (arr. Shohat). Clair de lune, op. 46/2 (arr. Shohat). Elégie, op. 24 |
|
En Sourdine. Au Bord de l'eau. Mandoline. Clair de lune. Automne. Prison |
|
Exausement. Quand tu plonge tes yeux dans mes yeau. La Massageré. Je me poserai sur ton coeur. Dans la nympheée. Dans la pénombre. Il m’est cher. Inscription sur le sable |
|
Fantaisie |
|
Fantaisie (orch. by James Galway) |
|
Fantaisie for Flute and Orchestra |
|
Fantaisie for Flute and Piano, op. 79 |
|
Fantaisie for Flute and Piano, op. 79. Morceau de Concours |
|
Fantaisie for Piano and Orchestra, op. 111 |
|
Fantaisie, op 79 |
|
Fantaisie, op. 111 |
|
Fantaisie, Op. 79 |
|
Fantaisie, op. 79 |
|
Fantaisie, op. 79 (arr. Aubert). Masques et Bergamasques: Suite |
|
Fantaisie, op. 79. Après un rêve, op. 7, no. 1. Sicilienne, op. 78. Pièce |
|
Fantaisie, Op. 79. Morceau de Concours |
|
Fantaisie, Op. 79. Morceau de concours. Berceuse, Op. 16. Sicilienne, Op. 78 (trans. Y. Talmi) |
|
Fantaisie. Morceau de Concours |
|
Fantaisies: for Flute and Orchestra |
|
Fantaisies: for Piano and Orchestra |
|
Fauré Edition |
|
Fleur jetée, op. 39 |
|
Fleur jetée. Le Secret. Clair de lune. Au Bord de l'eau. Automne. Mandoline. Après un rêve. Prison |
|
Flute Sonata in A (arr. from Violin Sonata in A) |
|
Fugue in a |
|
Fugue in e |
|
Gabey’s Pavane |
|
Green, op. 51, no. 3. Les Roses d'Ispahan, op. 39, no. 4 |
|
Hymne. La rançon. Chant automne. Tristesse. L’absent. Le parfum impérissable. Serenade toscane. Après un rêve. Les matelots. Chanson du pécheur. Mandoline. En sourdine. Prison. Dans la forêt de septembre. Tristesse d’Olympio. Aurore. La fleur qui vasur l’eau. Fleur jetée. Le don silencieux. Nocturne. Les présents. Au bord de l’eau. Ici-bas. Barcarolle. Le voyageur |
|
Ici-bas! Les bercaux. Chanson d’amour. En sourdine. Mai. Prison. Spleen. Toujours spleen. Le secret. En prière |
|
Ici-bas. Après un rêve |
|
Impromptu |
|
Impromptu for Harp |
|
Impromptu for Harp (arr. Cortot) |
|
Impromptu for Harp Solo. Fantaisie for Flute and Harp |
|
Impromptu in D♭ for Harp solo, op. 86 |
|
Impromptu in D♭ Major, op. 86 |
|
Impromptu in D♭, op. 86 |
|
Impromptu in D♭, op. 86. Une Châtelaine en sa tour |
|
Impromptu No. 2 in F Minor, op. 31 |
|
Impromptu No. 2, op. 31 |
|
Impromptu No. 2. Barcarolles Nos. 1–6. Barcarolle No. 5 (second recording) |
|
Impromptu No. 2. Nocturne No. 6 |
|
Impromptu No. 5, Op. 102; Nocturne No. 13, Op. 119 |
|
Impromptu, op 86. Une chatelaine en sa tour, op. 110. Melodies (arr. Mathieu). Nell, Notre Amour, Clair de lune, Une Sainte en son aureole |
|
Impromptu, op. 25/1 |
|
Impromptu, Op. 86 |
|
Impromptu, op. 86 |
|
Impromptu, op. 86. Une châtelaine en sa tour |
|
Impromptus Nos. 1–4 |
|
Impromptus Nos. 2; 4; 5 |
|
Impromptus. Préludes, Op. 103 |
|
impromptus: No. 1 in E♭, op. 25; No. 2 in F Minor, op. 31; No. 3 in A♭, op. 34; No. 4 in D♭, op. 91; No. 5 in F$ Minor, op. 102; No. 6 in D♭, op. 86 bis. Thème et Variations, op. 73. Trois Romances sans paroles, op. 17. Valse-caprices: No. 1 in A, op. 30; No. 2 in D♭, op. 38; No. 3 in Gb, op. 59; No. 4 in A♭, op. 62. Barcarolles: No. 1 in A Minor, op. 26; No. 2 in G, op. 41; No. 3 in Gb, op. 42; No. 4 in A♭, op. 44; No. 5 in F♯ Minor, op. 66; No. 6 in E♭. op. 70; No. 7 in D Minor, op. 90; No. 8 in D♭, op. 96; No. 9 in A Minor, op. 101; No. 10 in A Minor, op. 104; No |
|
Impromptus: No. 1 in E♭, op. 25; No. 2 in F Minor, op. 31; No. 3 in A♭, op. 34; No. 4 in D♭, op. 91; No. 5 In Fit Minor, op. 102; No. 6 in D♭, op. 86 bis. Thème et variations, op. 73. Trois Romances sans paroles, op. 17: Andante quasi allegretto; Allegro molto; Andante moderato. Valses-caprices: No. 1 in A, op. 30; No. 2 in Db, op. 38; No. 3 in Gb, op. 59; No. 4 in Ab, op. 62. Disc One |
|
Impromptus: No. 1-5 |
|
Impromptus: No. 2 in F Minor, Op. 31; No. 3 in A♭, Op. 34 |
|
Impromptus: No. 2 in F minor, Op. 31; No. 3 in A♭, Op. 34 |
|
Impromptus: No. 2, op. 31; No. 3, op. 34 |
|
Impromptus: No. 2, op. 31; No. 3, op. 34. Nocturnes: No. 1, op. 33/1; No. 2, op. 33/2; No. 3, op. 33/3; No. 4, op. 36; No. 5, op. 37. Trois Romances sans paroles, op. 17. Barcarolles: No. 1, op. 26; No. 2, op. 41; No. 4, op. 44. Valse-caprice, op. 30 |
|
Impromptus: Nos 1–3 |
|
Impromptus: opp. 25, 31, 34, 86, 91, 102 |
|
Improvisation, op. 84/5 |
|
In paradisum |
|
Jazz arrangements by Fred Hersch of melodies by |
|
L'Absent, op. 5, no. 3. Aubade, op. 6, no. 1. Tristesse, op. 6, no. 2. Sylvie, op. 6, no. 3. Après un rêve, op. 7, no. 1. ici-bas, op 8, no. 3. Automne, op. 18. no. 3. Les Berceaux, op. 23, no. 1. Chanson d'amour, op. 27, no. 1. La Fée aux chansons, op. 27, no. 2 Aurore, op. 39, no. 1. Fleur jetée, op. 39, no. 2. Le Pays de rêves, op. 39, no. 3. Les Roses d'Ispahan, op. 39, no. 4. Noël, op. 43, no. 1. Nocturne, op. 43, no. 2. Clair de lune, op. 46, no. 2. Au Cimitière, op. 51, no. 2. Spleen, op. 51, no. 3. La Bonne chanson, op. 61 L'Horizon chimérique, op. 118 |
|
L'Automne |
|
L'Automne, op. 18, no. 3 |
|
L'Horizon chimérique |
|
L'Horizon chimérique. La Bonne Chanson |
|
La Bonne chanson |
|
La bonne chanson |
|
La Bonne Chanson, for Voice, String Quintet, and Piano, op. 61 |
|
La Bonne Chanson, for Voice, Two Violins, Viola, Cello, Bass, and Piano, Op. 61 |
|
La Bonne chanson, Op. 61 |
|
La Bonne chanson, op. 61 |
|
La bonne chanson, op. 61 |
|
La Bonne chanson, Op. 61. Accompagnement, Op. 85, No. 3. Nocturne, Op. 43, No. 2. En Prière |
|
La Bonne chanson, Op. 61. Deux mélodies, Op. 76. Trois mélodies, Op. 85. Mirages, Op. 113 |
|
La Bonne chanson, op. 61. Poème d'un jour, op. 21. Les Berceaux, op. 23. no. 1. Le Secret, op. 23, no. 3. Cinq Mélodies de Venise, op. 58. Mirages, op. 113. L'Horizon chiméique, op. 118. Exaucement, op. 106, no. 1. Je me poserai sur ton coeur, op. 106, no. 4. Eau vivante, op. 95, no. 6. Ô mort, poussière d'étoiles, op. 95, no. 10 |
|
La bonne chanson. Clair de lune |
|
La Bonne Chanson. Le Parfum impérissable. Arpège. Prison. Soir. Dans la forêt de Septembre. La Fleur qui va sr l’eau. Le Don silencieux. La Chanson d’Eve. Le Jardin clos. Mirages. L’Horizon chimérique |
|
La bonne chanson. Poème d’un jour. Les berceaux. Le secret. Cinq mélodies de Venise. Mirages. L’horizon chimérique. Exhaucement. Je me poserai sur ton cœur. Eau vivante. Ô mort, poussière d’étoiles |
|
La bonne chanson: Soir. Fleur jetée |
|
La bonne chansons |
|
La Chanson d'Eve |
|
La Chanson d'Eve, op. 95 |
|
La Chanson d'Eve. Mirages |
|
La Chanson d'Eve: Nos. 3-5 |
|
La Chanson d'Ève |
|
La chanson de pêcheur |
|
La Chanson du pêcheur. Poème d’un jour. Les Berceaux. Le Secret. Aurore. Fleur jetée. La Rose. Madrigal. Mélodies, op. 58 |
|
La chanson d’Eve |
|
La Chanson d’Ève, op. 95. 5 mélodies ‘de Vénise’, op. 58 |
|
La Chanson d’Ève, op. 95. Soir, op. 83/2 |
|
La Rose, op. 51/4 |
|
La Rose, op.51/4 |
|
Lamento. Fileuse (arr. Auer) |
|
Larmes, op. 51/1 |
|
Le Crucifix (with Journet) |
|
Le Crucifix (with Nicolai Figner, tenor) |
|
Le Don silencieux, op. 92 |
|
Le Jardin clos, op. 106 |
|
Le jardin clos, op. 106 |
|
Le papillon et la fleur |
|
Le papillon et la fleur, op. 1 |
|
Le Papillon et la fleur. Ici-bas! Aubade. Au bord de l’eau. Fleur jetée |
|
Le Papillon et la fleur. L'Absent. Puisqu'ici-bas |
|
Le Papillon et la fleur. Mai. Chanson du pécheur. Lydia. Rêve d'amour. Tristesse. Après un rêve. Au Bord de l'eau. Nell. Automne. Poème d'un jour: Rencontre; Toujours; Adieu. Les Berceaux. Notre amour. Le Secret. Aurore. Les Roses d'Ispahan. Nocturne. Clair de lune. Spleen. Cinq Mélodies “de Venise:“ Mandoline; En Sourdine; Green; À Clymène; C'est l'extase. Prison. Soir |
|
Le papillon et la fleur.' Rêve d'amour. Dans les ruines d'une abbaye.' L'aurore. La rançon. Aubade. Ici-bas! Aurore. Le pays des rêves. Les roses d'Ispahan. Nocturne. La rose. Soir.* Le parfum impérissable.Arpège. Mélisande's Song. Le plus doux chemin. Vocalise-étude. La chanson d'Eve' |
|
Le papillon et le fleur |
|
Le papillon et les fleurs |
|
Le Parfum impérissable, op. 76/1 |
|
Le ruisseau. Puisqu' ici-bas . Les djinns'. Madrigal. Pavane |
|
Le secret, op. 23 |
|
Le Secret. Clair de lune |
|
Le secret. Mandoline. Les berceaux. Au bord de Peau. Prison. Notre amour. Après un rêve. Les roses dlspahan.'ciair de lune |
|
Le Voyageur. Chanson d'amour. Automne. Le Secret. Fleur jetée. Les Roses d'Ispahan. Les Larmes. Au c imitiere. Les Berceaux. Les Matelots. Chanson du pêcheur. Tristesse. Hymne. Chant d'automne. Nocturne. Nell. Poème d'un jour: Recontre; Toujours; Adieu. L'Absent. L'Horizon chimérique: La Mer est infinie; Je me suis embarqué; Diane, Séléné; Vais-seaux, nous vous aurons aimés |
|
Les Berceaux |
|
Les berceaux |
|
Les berceaux, op. 23 |
|
Les berceaux, op. 23, no. 1 |
|
Les berceaux, Op. 23, No. 1. (W). Au cimetière, Op. 51, No. 2 (W). L'Horizon chimérique, Op. 118(A) |
|
Les berceaux, Op. 23, no. 1. Le papillon et la fleur, Op. 1, no. 1. Lydia, Op. 4, no. 2. Rêve d'amour, Op. 5, no. 2. La fée aux chansons, Op. 27, no. 2. Au bord de l'eau, Op. 8, no. 1. Notre amour, Op. 23, no. 2. Les roses d'ispahan, Op. 39, no. 4. Daní les ruins d'une abbaye, Op. 2, no. 1. Après un rêve, Op. 7, no. 1. Clair de lune, Op. 46, no. 2. Mandoline, Op. 58, no. 1. En sourdine, Op. 58, no. 2. L'Aurore. Arpège, Op. 76, no. 2. Prison, Op. 83, no. 1. Dans la forêt de septembre, Op. 85, no. 1. Au cimitière, Op. 51, no. 2 |
|
Les Berceaux. Au cimetière. L'Horizon chimérique |
|
Les berceaux. L’horizon chimérique |
|
Les berceaux. Notre amour. Le secret. Après un rêve. Prison. Soir. La bonne chanson. Clair de lune. Spleen. Mélodies de Venise. L'horizon chimérique |
|
Les Berceaux. Notre Amour. Le Secret. Clair de lune. Spleen. Cinq Mélodies de Venise. Au Bord de l'eau. Fleur jetée |
|
Les Matelots. Aubade. Lydia. Chanson du pêcheur. Sylvie. La Rançon. Hymne. Poème d'un jour: Rencontre; Toujours; Adieu. Barcarolle. Chanson d'amour. Chanson de "Shylock." Madrigal. La Fleur qui va. Le Voyageur. Pleurs d'or— Duet. Sérénade de "Bourgeois gentilhomme." Spleen. Prison. La Bonne chanson: Une sainte dans son auréole; Puisque i'aube grandit; La Lune blanche; J'allais par des chemins; J'ai presque peur; Avant que tu t'en ailles; Donc, ce sera par un clair; N'est-ce pas; L'Hiver a cessé |
|
Les matelots. Seule! Chanson du pêcheur. Barcarolle. Tarentelle. Au bord de l'eau. Les berceaux. Au cimetière. Larmes. 5 mélodies "de Venise." Pleurs d'or. Accompagnement. La fleur qui va sur l'eau. Mirages. C'est la paix. L'horizon chimérique |
|
Les matelots. Seule. Chanson du pêcheur Barcarolle. Tarentelle.“ Au bord de l'ea. tes berceaux. Au cimitière. Larmes. 5 mélodies “de Venise.“ Pleurs d'or. Accompagnement. La fleur qui va sur l'eau.Mirages. C'est la paix. L'horizon chimérique |
|
Les presents, op. 46/1 |
|
Les Rameau |
|
Les Rameaux |
|
Les roses d'Ispahan |
|
Les Roses dlspahan |
|
Les roses d’Ispahan |
|
Les roses d’Ispahan, op. 39 |
|
Les Roses d’Ispahan, op. 39/4 |
|
Les roses d’Ispahan, op. 39/4 |
|
Les roses d’Ispahan. Le papillon et le fleur. Fleur jetée |
|
Les roses d’Ispohan |
|
Lydia |
|
Lydia, Op. 4, no. 2. Nell, Op. 18, no. 1. Les Roses dlspahan, Op. 39, no. 4. Le Secret, Op. 23, no. 3. Arpège, Op. 76, no. 2. Soir, Op. 83, no. 2. L'Horizon chimérique, Op. 118: La mer est infinie; Je me suis embarqué; Diane, Séléné; Vaisseaux, nous vous aurons aimés. La lune blanche luit dans les bois, Op. 61, no. 3. Spleen, Op. 51, no. 3. Prison, Op. 83, no. 1. Cinq melodies de Venise, Op. 58; Mandoline; En sourdine; Green; A Clymène; C'est l'extase |
|
Lydia: in F |
|
Lydia: in G |
|
L’absent, op. 5/3 |
|
L’horizon chimérique |
|
L’horizon chimérique, op. 118 |
|
Madrigal |
|
Mai |
|
Mai.“ Puisque'ici-bas toute âme. Dans les ruines d'une abbaye.“ Lydia.“ L'absent“ Chant d'automne.“ Tristesse. Après un rêve. Le voyageur. Sérénade toscane. Automne. La fée aux chansons. Noël.“ Clair de lune.“ Spleen.“ Il est né, le divin enfant. En prière. Prison. Dans la forêt de septemre.“ Chanson, op. 94. Le jardin clos (complete) |
|
Mandoline |
|
Mandoline, op. 58 |
|
Mandoline, Op. 58, No. 1. Les Roses d'Ispahan, Op. 39, No. 4. En Prière. Notre amour, Op. 23, No. 2. Spirituals: Honor, honor. His Name so sweet. Witness. He's got the whole world in His hand |
|
Mandoline. Clair de lune. Aurore. En Sourdine |
|
Mandoline. En rêve |
|
Mandoline. Les roses d’Ispahan |
|
Maria Mater gratiae. Cantique de Jean Racine |
|
Masques et bergamasques |
|
Masques et bergamasques for Piano Four-Hands |
|
Masques et bergamasques, op, 112: Overture; Menuet; Gavotte; Pastorale. Ballade for Piano and Orchestra, op. 19. Pavane, op. 50. Fantaisie for Flute and Orchestra, op. 79 (orch. Aubert). Pénélope: Prélude. Elégie for Cello and Orchestra, op. 24. Dolly Suite, op. 56 (orch. Rabaud) |
|
Masques et Bergamasques, op. 112: Ouverture; Menuet; Gavotte; Pastorale |
|
Masques et Bergamasques. Dolly Suite (orch. Rabaud) |
|
Masques et bergamasques. Fantaisie. Pelléas et Mélisande: Suite |
|
Masques et bergamasques: Suite |
|
Masques et bergamasques—Suite, op. 112 |
|
Masques et Bergamesques: Overture. Dolly Suite: Berceuse |
|
Masques et Bergmanesques: Suite |
|
Masses by |
|
Mazurka, op. 32 |
|
Melodies. Elegy |
|
Messe basse |
|
Messe Basse (arr. Washburn) |
|
Messe basse. Ave verum corpus. Tantum ergo |
|
Messe Basse. Cantique de Jean Racine, op. 11. Maria Mater Gratiae, op. 47, no. 2. Ave verum corpus natum, op. 65, no. 1. Tantum ergo, op. 65, no. 2 |
|
Messe Basse; Motet: Maria Mater gratiae, Op. 47i2 (Chamonin, Caillât Ensemble) |
|
Messe de Requiem, op. 48 |
|
Mirages |
|
Mirages, op. 113 |
|
Mirages, op.113 |
|
Mirages. Après un rêve |
|
Morceau de concours |
|
Morceau de Concours |
|
Morceau de concours for Flute and Piano. Piano Trio, op. 120 |
|
Morceau de Concours, lor Flute and Harp |
|
Morceau de Concours. Après un Rève |
|
Morceau de Concours. Fantaisie |
|
Morceau de Concours. Fantaisie, op. 79 |
|
Morceau de Concours. Pelléas et Mélisande: Sicilienne |
|
Morceau de lecture |
|
Morceau de lecture for 2 Cellos. Dolly: Berceuse, op. 56/1 (arr. anon.) |
|
Morceau de lecture in A |
|
Music by |
|
Music for Cello and Piano |
|
Music of |
|
Mélodies |
|
Mélodies by |
|
Mélodies de Venise |
|
Mélodies, Op. 18. Mélodies, Op. 27. Mélodies, Op. 46. Melodies, Op. 51. Cinq Mélodies “de Venise, “ Op. 58. Mélodies, Op. 83. L'Horizon Chimérique, Op. 118 |
|
Mélodies—a selection |
|
Nell, (trans. Penson) |
|
Nell, op. 18 |
|
Nell, Op. 18, No. 1 |
|
Nell. Adieu. Sylvie. Lydia. Fleur jetée |
|
Nell. Automne. Fleur jetée. La Rose. Soir |
|
Nell. Lydia. Les Roses d’lspahan. Clair de lune. Mandoline. En Prière. Noël. Adieu. Ici-bas. Au Bord de l’eau. Les Berceaux. Notre amour. Le Secret. Chanson d’amour. Dans le ruines d’une l’abbaye. Rêve d’amour. Mai. Au Cimitiére. Diane, Selène |
|
Nell; Après un Réve |
|
Nine Preludes, op. 105. Tneme and Variations, op. 73. Pièces brèves, op. 84: No. 1 in E♭; No. 4 in E Minor; No. 5 in CS Minor. Barcarolle No. 2, op. 41 |
|
Nocturne |
|
Nocturne Eb, op. 36, no. 4 |
|
Nocturne in A-Fiat, Op. 33/3 |
|
Nocturne in A-Flat, Op. 33/3 |
|
Nocturne in A♭, Op. 33, No. 3 |
|
Nocturne in A♭, op. 33, no. 3 |
|
Nocturne No. 13 in B Minor, op. 119 |
|
Nocturne No. 2, op. 33/2 |
|
Nocturne No. 3 |
|
Nocturne No. 3 in A♭, op. 33 |
|
Nocturne No. 4 |
|
Nocturne No. 4 in E♭, op. 36 |
|
Nocturne No. 6 |
|
Nocturne No. 6 in D-Flat, Op. 63 |
|
Nocturne No. 6 in D? |
|
Nocturne No. 6 in D♭ |
|
Nocturne No. 6 in D♭, Op. 63 |
|
Nocturne No. 6 in D♭, op. 63 |
|
Nocturne No. 6, Op. 63 |
|
Nocturne, op. 36. Impromptu, op. 31 |
|
Nocturne, op. 43/2 |
|
Nocturne. Berceuse (arr. Jette) |
|
Nocturnes (complete) |
|
Nocturnes in Db: op. 84, no. 8; in A♭, op. 33, no. 3 |
|
Nocturnes Nos. 1, 6, 13 |
|
Nocturnes Nos. 1–13 (complete) |
|
Nocturnes Nos. 1–4, 6, 7. Nocturne No. 4 (second recording) |
|
Nocturnes: No. 1 in et, op. 33/1 ; No. 2 in B, op. 33/2; No. 3 in A♭, op. 33/3; No. 4 in B, op. 36; No. 5 in B♭ op. 37; No. 6 in D♭, op. 63; No. 7 in c♯, op. 74; No. 8 in D♭, op. 84/8; No. 9 in b, op. 97; No. 10 in e, op. 99; No. 11 in f♯, op. 104/1; No. 12 in e, op. 107; No. 13 in b, op. 119 |
|
Nocturnes: No. 1 in E♭ Minor, op. 33, no. 1; No. 2 in B, op. 33, no. 2; No. 3 in A♭, op. 33, no. 3; No. 4 in E♭, op. 36; No. 5 in B♭, op. 37; No. 6 in D♭, op. 63; No. 7 in C♯ Minor, op. 74. Huit Pièces brèves, op. 84:Disc Three |
|
Nocturnes: No. 1 in E♭ Minor, op. 33, no. 1; No. 2 in B, op. 33, no. 2; No. 3 in A♭, op. 33, no. 3; No. 4 in E♭, op. 36; No. 5 in B♭, op. 37; No. 6 in D♭, op. 63; No. 7 in C♯, op. 74; No. 8 in D♭, op. 84, no. 8; No. 9 in B Minor, op. 97; No. 10 in E Minor, op. 99; No. 11 in F♯ Minor, op. 104, no. 1;No. 12 in E Minor, op. 107; No. 13 in B Minor, op. 119. Theme and Variations in C♯ Minor, op. 73. Ballade in F♯, op. 19. Préludes, op. 103: No. 1 in D♭; No. 2 in C♯ Minor; No. 3 in G Minor; No. 4 in F; No. 5 in D Minor; No. 6 in E♭ Minor; No. 7 in A; No. 8 in C Minor; No. 9 in E Minor |
|
Nocturnes: No. 1, op. 33/1; No. 2, op. 33/2; No. 3, op. 33/3; No. 4, op. 36; No. 5, op. 37; No. 6, op. 63; No. 7, op. 74; No. 8, op. 84/8; No. 9, op.97; No. 10, op. 99; No. 11, op.104/1; No. 12, op. 107; No. 13, op. 119 |
|
Nocturnes: No. 1-13. Thème et variations, op. 73. Pièces brèves, op. 84. Préludes, op. 103 |
|
Nocturnes: No. 11, op. 104/1; No. 7, op. 74; No. 10, op. 99; No. 13, op. 119 |
|
Nocturnes: No. 2, op. 33; No. 4, op. 36; No. 11, op. 104 |
|
Nocturnes: No. 4 in E♭, op. 36; No. 7in Cff Minor, op. 74; No. 13 in B Minor, op. 119 |
|
Nocturnes: Nos. 1–5 |
|
Nocturnes: Nos. 7 and 13 |
|
Nocturnes—Impromptus—Barcarolles—Romances |
|
Notre amour. Clair de lune |
|
Notre amour. Les berceaux. Après un rêve. Clair de lune. Mandoline |
|
Noël, op. 43. En prière. Après un rêve. Sérénade Toscane. Clair de lune. Poème d'un jour, op. 21 |
|
Orchestral suites |
|
Orchestral Works |
|
Orchestral Works and Incidental Music |
|
Papillon |
|
Papillon, op. 70 |
|
Papillon, op. 77 |
|
Papillon, op. 77. Après un rêve |
|
Papillon. Sicilienne |
|
Papillon. Sicilienne. Après un Rêve |
|
Papillon. Sicilienne. Sérénade |
|
Papillon. Sérénade. Sicilienne. Allegro commodo |
|
Pavane |
|
Pavane (arr. Lortie) |
|
Pavane, Op. 50 |
|
Pavane, op. 50 |
|
Pavane, op. 50 (trans. Büsser) |
|
Pavane, Op. 50 (with William Bennett, flute) |
|
Pavane, op. 50. 3 Songs: Après un rêve |
|
Pavane, op. 50. Dolly Suite, op. 56 (orch. Rabaud) |
|
Pavane, Op. 50. Elegy in C minor for Cello and Orchestra, Op. 24 |
|
Pavane, op. 50. Pelléas et Mélisande, op. 78: Sicilienne |
|
Pavane. Berceuse |
|
Pavane. Dolly Duite: Berceuse |
|
Pavane. Dolly: Suite |
|
Pavane. Eight Songs (orch. Lubbock) |
|
Pavane. Pelléas and Mélisande |
|
Pavane. Pelléas et Melisande |
|
Pelléas and Mélisande, op. 80: Suite (Prélude; La Fiieuse; Sicilienne; Mort de Mélisande). Pavane, for Chorus & Orchestra, op. 50 |
|
Pelléas and Mélisande: Suite, Op. 80 |
|
Pelléas and Mélisande: Suite, Op. 80. Shylock, Op. 57: Excerpts (“Emeralds“) |
|
Pelléas et Melisande.' Masques et bergamasques. Shylock. Ballade for Piano and Orchestra. Élégie for Cello and Orchestra.“ Berceuse for Violin and Orchestra. Fantaisie for Piano and Orchestra. Des Djinns for Chorus & Orchestra. Caligula*Pénélope: Prélude |
|
Pelléas et Melisande: Suite |
|
Pelléas et Melisande: Suite, op. 80 |
|
Pelléas et Mélisande |
|
Pelléas et Mélisande Suite |
|
Pelléas et Mélisande Suite; Pavane |
|
Pelléas et Mélisande, Op. 80 |
|
Pelléas et Mélisande, op. 80 |
|
Pelléas et Mélisande, Op. 80. Masques et Bergamasques, Op. 112. Les Djinns, Op. 12. Shylock, Op. 57. Caligula, Op. 52. Prélude de Pénélope. Ballade for Piano and Orchestra. Op. 19, Élégie for Cello and Orchestra, Op. 24. Fantaisie for Piano and Orchestra, Op. 111. Berceuse for Violin and Orchestra, Op. 16 |
|
Pelléas et Mélisande, op. 80: Prélude; Fileuse; Sicilienne; Mort de Mélisande. Requiem, op. 48 |
|
Pelléas et Mélisande, op. 80: Prélude; Filieuse; Sicilienne; Mort de Mélisande |
|
Pelléas et Mélisande, Op. 80: Prélude; La Fileuse; Sicilienne; Mélisande's Song (orch. Koechlin); Mort de Mélisande. Masques et Bergamasques, Op. 112: Ouverture; Pastorale; Madrigal, pour choeur et orchestre (Op. 35); Le plus doux chemin (Op. 87, No. 1); Menuet; Clair de lune, menuet (Op. 46, No. 2); Gavotte; Pavane (Op. 50). Shylock, Op. 57: Chanson; Entracte; Madrigal; Epithalame; Nocturne; Final |
|
Pelléas et Mélisande, op. 80: Suite |
|
Pelléas et Mélisande/Shylock: Excerpts |
|
Pelléas et Mélisande: Fileuse, Sicilienne |
|
Pelléas et Mélisande: Incidental Music |
|
Pelléas et Mélisande: Incidental Music, Op. 80. Après un rêve, Op. 7, No. 1, for Cello and Orchestra (arr. Dubenski). Pavane, for Orchestra with Chorus, Op. 50. Elégie for Cello and Orchestra, Op. 24. Dolly, Op. 56 (orch. Rabaud) |
|
Pelléas et Mélisande: Sicilienne |
|
Pelléas et Mélisande: Sicilienne, for cello & piano |
|
Pelléas et Mélisande: Sicilienne. Apres un rêve, op. 7, no. 1 |
|
Pelléas et Mélisande: Sicilienne. Pavane, op. 50. Berceuse, op. 16 |
|
Pelléas et Mélisande: Sicilienne. Pavane, op. 50. Masques et Berga-masques, op. 112 |
|
Pelléas et Mélisande: Siclienne |
|
Pelléas et Mélisande: Suite |
|
Pelléas et Mélisande: Suite (No. 3, arr. Cortot) |
|
Pelléas et Mélisande: Suite, Op. 80 |
|
Pelléas et Mélisande: Suite, op. 80 |
|
Pelléas et Mélisande: Suite, Op. 80. Masques et Bergamasques: Suite, Op. 112 Pavane, Op. 50. Fantaisie pour flûte, Op. 79 (arr. Louis Aubert) |
|
Pelléas et Mélisande: Suite. |
|
Pelléas et Mélisande: Suite. Shylock: Suite |
|
Pelléas et Mélisande; Sicilienne (arr. Isobe). Pavane, op. 50 (arr. Ohtaki) |
|
Pelléas et Mélisande—Suite, op. 80 |
|
Penelope |
|
Penelope: Prelude |
|
Piano Music |
|
Piano Music, Volume 1 |
|
Piano Music, Volume 2 |
|
Piano Quartet in c |
|
Piano Quartet in g, op. 45 |
|
Piano Quartet No. 1 |
|
Piano Quartet No. 1 in c |
|
Piano Quartet No. 1 in c. Piano Trio in d |
|
Piano Quartet No. 1. Piano Trio |
|
Piano Quartet No. 2. Dolly Suite: Berceuse. Trois romances san paroles: No. 1 (arr. Jules Delsart); No. 2 (arr. Jules Delsart); No. 3 (arr. Pierre Gouin). Piano Trio in d |
|
Piano Quartet, op. 15 |
|
Piano Quartets |
|
Piano Quartets Nos. 1 and 2 |
|
Piano Quartets Nos. 1 and 2. 5 Lieder (arr. Zoellner) |
|
Piano Quartets: in c, op. 15; in g, op. 45 |
|
Piano Quartets: in c, op. 15; in g, op. 55 |
|
Piano Quartets: No. 1 in c, op. 15; No. 2 in g, op. 45 |
|
Piano Quartets: No. 1 in c; No. 2 in g |
|
Piano Quartets: No. 1 in c; No. 2 in g. Piano Quintets: No. 1 in d; No. 2 in c. Piano Trio in d. String Quartet in e. Violin Sonatas: No. 1 in A; No. 2 in e. Cello Sonatas: No. 1 in d; No. 2 in g. Elégie, op. 24 La bonne chanson |
|
Piano Quartets: No. 1; No. 2. Ballade for Piano and Orchestra |
|
Piano Quartets: No. 2 in g, op. 45; No. 1 in c, op. 15 |
|
Piano Quintet No. 1 |
|
Piano Quintet No. 2 in g |
|
Piano Quintets |
|
Piano Quintets Nos. 1 and 2 |
|
Piano Quintets: in d, op. 89; in c, op. 115 |
|
Piano Quintets: No. 1 in d; No. 2 in c |
|
Piano Trio |
|
Piano Trio in d |
|
Piano Trio in d, op. 120 |
|
Piano Trio, op. 120 |
|
Pie Jesu |
|
Pie Jesu. Ave Maria. Messe basse |
|
Piece for Oboe and Harp. Sicilienne, Op. 78 (arr. oboe and harp). Impromptu for Harp, Op. 86. Berceuse, Op. 16 (arr. oboe and harp) |
|
Piece. Fantaisie, op. 79 |
|
Pieces brèves: Nos. 4, 5 |
|
Pieces by |
|
Pièce |
|
Pièce for Oboe and Harp |
|
Pièce for Violin and Piano (orig. Vocalise-Etude in e). Sicilienne, op. 78 (vers. for solo piano) |
|
Pièce pour Violoncelle |
|
Pièces brèves, for Piano, Op. 84. Pieces for Piano, Four-Hands |
|
Pièces brèves, op. 84/1, 3, 5, 7 |
|
Pleurs d'or, op. 72. Tarentelle, op. 10, no. 2 |
|
Pleurs d’or (duo); op. 72 |
|
Pleurs d’or, op. 72 |
|
Poeme d’un jour |
|
Poème d’un jour |
|
Poème d’un jour, op. 21 |
|
Poém d’un jour. L’Horizon chimérique. 4 mélodies |
|
Prelude in e♭, op. 103/6 |
|
Preludes, op. 103/1-3. Nocturne No. 7. Barcarolle No. 5. Impromptu No. 5 |
|
Preludes. Barcarolles: Nos. 6, 12, 13. Ballade |
|
Prison, op. 83 |
|
Prison, op. 83/1 |
|
Prison. En sourdine. Rêve d’amour. Les berceaux. Au bord de l’eau |
|
Prometheus: Scenes, Op. 82; Caligula: Incidental Music, Op. 52 |
|
Prométhee, Op. 82: Preludes and scenes. Caligula, Op. 52: Incidental music |
|
Préludes, op. 103 |
|
Préludes. Impromptus |
|
Puisque j'ai mis ma lèvre. Tristesse d'Olympio. Hymne, op. 7/2. Sylvie, op. 6/3. Poème d'un jour, op. 21 Nell, op. 18/1. Worre amour, op.23/2. Le secret, op. 23/3. Chanson d'amour, op. 27/1. Fleur jetée, op. 39/1. Les présents, op. 46/1. Shylock, op. 57: Incidental music. Sérénade—Le bourgeois gentilhomme. La bonne chanson, op. 61 Le ramier, op. 87/2. Le don silencieux, op. 92 |
|
Puisque j’ai mis ma levre. Noël, op. 43/1 |
|
Puisquïci-bas. Arpège. Soir. Pleurs d'or |
|
Pélleas et Mélisande: Fileuse; Sicilienne |
|
Pélleas et Mélisande: Suite |
|
Pélléas et Mélisande, Op. 80. Pénélope: Overture. Ballade for Piano and Orchestra, Op. 19 |
|
Pélléas et Mélisande, Op. 80: Sulte |
|
Pénelope |
|
Pénelope: Prelude |
|
Pénélope |
|
Pénélope: Danse, vous n'avez fait |
|
Pénélope: Justice est faite (with Raoul Jobin, tenor) |
|
Pénélope: Overture |
|
Pénélope: Prelude |
|
Pénélope: Prélude |
|
Quartet No. 1 in C minor for Piano and Strings, Op. 15 |
|
Quartet No. 1 in C Minor for Piano and Strings, op. 75 |
|
Quartet No. 1 in C Minor for Piano, Violin, Viola, and Cello, op. 15. Trio in D Minor for Piano, Violin, and Cello, op. 120 |
|
Quartet No. 2 in C minor for Piano and Strings, Op. 15. String Quartet, Op. 121 |
|
Quartets for Piano and Strings: No. 1 in C minor, Op. 15; No. 2 in G minor, Op. 45 |
|
Quartets for Piano and Strings: No. 1 in C Minor, op. 15; No. 2 in G Minor, op. 45 |
|
Quartets for Piano and Strings: No. 1 in C Minor, Op. 15; No. 2 in G Minor, Op. 45. No. 1; |
|
Quartets for Piano and Strings: No. 1 in C Minor, op. 15; No. 2 in G Minor, op. 45. Quintets for Piano and Strings: No. 1 in D Minor, op. 89. No. 2 in C Minor, op. 115 String Quartet in E Minor, op. 121 |
|
Quartets for Piano and Strings: No. 1 in C minor, Op. 51; No. 2 in G minor, Op. 45 |
|
Quartets for Piano and Strings: No. 1 in C Minor, op. í5 ; No. 2 in G Minor, op. 45 |
|
Quartets for Piano and Strings; No. 1 in C minor, Op. 15, No. 2 in G minor, Op. 45 |
|
Quartets for Piano, Violin, Viola, and Cello: No. 1 in C Minor, op. 15; No. 2 In G Minor, op. 45 |
|
Quartets for Piano, Violin, Viola, and Cello: No. 1 in C Minor, op. 15; No. 2 in G Minor, op. 45 |
|
Quatre Mélodies, op. 51 |
|
Quintet No. 2lnC Minor for Piano and Strings, op. 115 |
|
Quintets for Piano and Strings: No. 1 in D minor, Op. 89; No. 2 in C minor, Op. 115 |
|
Quintets for Piano and Strings: No. 1 in D Minor, op. 89; No. 2 in C Minor, op. 115 |
|
Requiem |
|
Requiem (1893 version) |
|
Requiem (1893) |
|
Requiem (1893, Rutter edition) . Messe Basse, for Sopranos, Altos, and Organ. Ave Verum Corpus, for Sopranos, Altos, and Organ, op. 65, no. 1. Tantum Ergo, for Sopranos, Altos, and Organ, op. 65, no. 2. Ave Maria, for Solo Voice and Organ, op. 67, no. 2 (performed by sopranos and altos). Maria, Mater Gratiae, for Sopranos, Altos, and Organ, op. 47, no. 2. Cantique de Jean Racine, for Mixed Choir and Organ, op. 11 (arr. Rutter for Choir, Violas, Cellos, Basses, and Harp) |
|
Requiem (1901 version) |
|
Requiem (chamber version). Cantique de Jean Racine (arr. Rutter) |
|
Requiem (ed. Rigaudière) |
|
Requiem (ed. Rutter) |
|
Requiem and Other Choral Works |
|
Requiem, Op. 48 |
|
Requiem, op. 48 |
|
Requiem, op. 48 ("1893 version"). Two Motets for Tenor and Organ, op. 67: No. 1, Salve Regina; No. 2, Ave Maria. Tantum Ergo, for Soloists, Chorus, and Organ, op. 65, no. 2. Ave Verum, for Soprano, Alto, and Organ, op. 65, no. 1. Cantique de Jean Racine, for Chorus & Organ, op. 11 |
|
Requiem, op. 48 (1893 version) |
|
Requiem, op. 48 (1893/94 version ed. Nectoux/Delage) |
|
Requiem, op. 48 (1894 version). Cantique de Jean Racine, op. 11 |
|
Requiem, op. 48 (ed. Nectoux/Delage). Cantique de Jean Racine, lor Chorus & Organ, op. 11 |
|
Requiem, op. 48 (large orchestra version). Cantique de Jean Racine, for Mixed Choir and Organ, op. 11. Two Motets for Sopranos, Altos, and Organ, op. 65: Ave verum corpus; Tantum ergo. Maria Mater gratiae, lor Sopranos, Altos, and Organ, op. 47/2. Tu es Petrus, for Baritone, Mixed Choir, and Organ. Tantum ergo, for Soprano, Mixed Choir, and Organ |
|
Requiem, Op. 48. Cantique de Jean Racine, Op. 11 |
|
Requiem, op. 48. Cantique de Jean Racine, op. 11. Masques et bergamasques, op. 12 |
|
Requiem, Op. 48. Elegy in C minor for Cello and Orchestra, Op. 24. Messe basse, for Female Voices and Organ |
|
Requiem, Op. 48. Messe basse |
|
Requiem, op. 48. Messe basse |
|
Requiem, op. 48. Messe Basse. Tantum Ergo, op. 64, no. 2. Maria, Mater Gratiae, op. 47, no. 2 |
|
Requiem, op. 48. Mélodies? |
|
Requiem, Op. 48. Pavane, Op. 50 |
|
Requiem, op. 48. Pavane, op. 50 |
|
Requiem, op. 48. Pavane, op. 50. Madrigal, op. 35. Ave verum, op. 65/1. Tantum ergo, op 55. Cantique de Jean Racine, op. 11 |
|
Requiem, op. 48. Pelléas et Mélisande, op. 80: Suite. Pavane, op. 50 |
|
Requiem, op. 48: Pie Jesu; In paradisum |
|
Requiem, Op. 48; Pavane, Op. 50 |
|
Requiem. |
|
Requiem. Cantique de Jean Racine |
|
Requiem. Cantique de Jean Racine. Pavane |
|
Requiem. Cantique de Jean Racine. Tu es Petrus. Tantum ergo |
|
Requiem. Choral Works |
|
Requiem. La naissance de Vénus. Cantique de Jean Racine. Pavane |
|
Requiem. Messe basse. Maria, mater gratiae. Ave Maria, op. 67/2 |
|
Requiem. Pelléas et Mélisande: Suite |
|
Requiem: In Paradisum |
|
Requiem: In Paradisum (Barenboim/Edinburgh Fest Ch/O de Paris) |
|
Requiem: Offertorium |
|
Requiem: Pie Jesu |
|
Requiem: Pié Jesu |
|
Requiem: Sanctus |
|
Requiem: Sanctus; Pie Jesu |
|
Romance |
|
Romance in A, op. 69. Élégie, op. 24. Allegretto moderato, for Two Cellos (1897). Sérénade, op. 98. Sicilienne, op. 78. Papillon, op. 77. Sonatas for Cello and Piano: No. 1 in D Minor, op. 109; No. 2 in G Minor, op. 117. Andante, for Cello and Organ |
|
Romance in B♭, op. 28 |
|
Romance sans paroles in Ah. Dolly: Berceuse |
|
Romance sans paroles in A♭ |
|
Romance sans paroles No. 1 |
|
Romance sans paroles No. 3. Impromptus: No. 2; No. 3. Barcarolles: Nos. I; No. 6. Nocturnes: Nos. I; No. 3; No. 4; No. 6; No. 13. 8 Pièces brèves |
|
Romance sans paroles, op. 12/3 |
|
Romance sans paroles, op. 17, no. 3 |
|
Romance sans paroles, op. 17, no. 3. Barcarolles: No. 1 in A Minor, op. 26; No. 6 in E♭, op. 70. Nocturnes: No. 1 in E♭ Minor, op. 33, no. 1; No. 3 in A♭, op. 33, no. 3; No. 4 in A♭, op. 36; No. 6 in D♭, op. 63; No. 13 in B Minor, op. 119. Impromptu No. 3 in A♭, op. 34 |
|
Romance Sans Paroles, Op. 17/3. Impromptu No. 3, Op. 34. Barcarolles: No. 7, Op. 26; No. 6, Op. 70. Nocturnes: Nos. 7 and 3, Op. 33/1 and 3; No. 4, Op. 36; No. 6, Op. 63; No. 13, Op. 119 |
|
Romance sans paroles: No. 3 |
|
Romance Without Words |
|
Romance, op. 28 |
|
Romance, op. 69 |
|
Romance. Après un rêve |
|
Romance. Sonatas: No. I; No. 2. Élégie. Sérénade |
|
Romances sans paroles |
|
Romances sans paroles, op. 17: Andante quasi allegretto; Allegro molto; Andante moderato. Valse-caprice in A, op. 30/1. Impromptu in f, op. 31/2. Mazurka in B♭, op. 32. 8 pièces breves, op. 84: Improvisation in c♯; Fugue in a. 9 Préludes, op. 103: No. 1 in Dt; No. 2 in d |
|
Romances sans paroles. Sonate No. 5. Mazurke. Ballade |
|
Romances sans paroles: Nos. 1–3 (arr. Delsart) |
|
Rêve d'amour, op. 5, no. 2. Au bord de l'eau, op. 8, no. 1. Notre amour, op. 23, no. 2 |
|
Rêve d’amour. Tristesse |
|
Sancta Maria |
|
Selected Melodies |
|
Selected Mélodies |
|
Selections by |
|
Seule!, op. 3/1 |
|
Shylock |
|
Shylock, op. 57: Chanson; Madrigal |
|
Shylock. Pelléas et Mélisande |
|
Shylock: Nocturne |
|
Shylock: Nocturne. Berceuse, Op. 16 |
|
Sicilienne |
|
Sicilienne (arr. Jette) |
|
Sicilienne de Pelléas et Mélisande |
|
Sicilienne from Pelléas et Mélisande |
|
Sicilienne, op. 78 |
|
Sicilienne, Op. 78 (Trio); |
|
Sicilienne, Op. 78. Fantasy, Op. 79 (Paula Robison, flute; Richard Goode [Op. 78], Charles Wadsworth [Op. 79], piano). Dolly Suite, for piano 4-hands, Op. 56. (John Browning and Charles Wadsworth, pianists) |
|
Sicilienne. Après un rève |
|
Sicilienne. Après un rêve. Pavane |
|
Sicilienne. Papillon. Après un rêve |
|
Sicilienne. Sérénade. Cello Sonatas: No. 1; No. 2 |
|
Sixth Nocturne, op. 63 |
|
Soir |
|
Soir, op. 83 |
|
Sonata for Cello and Piano: No. 1 in D Minor, op. 109; No. 2 in G Minor, op. 117. Sicilienne, op. 78. Élégie, op. 24. Romance, op. 69. Berceuse, op. 16. Après un réve, op. 7/1 |
|
Sonata for Flute and Piano |
|
Sonata for Flute and Piano, op. 13 |
|
Sonata in A |
|
Sonata in A for Violin and Piano, op. 13. Après un rêve, op. 7, no. 1 |
|
Sonata in D Minor for Cello and Piano, op. 109 |
|
Sonata No. 1 in A for Violin and Piano, Op. 13 |
|
Sonata No. 1 in A for Violin and Piano, op. 13 |
|
Sonata No. 1 in A for Violin and Piano, op. 13 (arr. cello by Roiston) |
|
Sonata No. 1 in A for Violin and Piano, Op. 13. Berceuse for Vioiin and Piano, Op. 16 |
|
Sonata No. 1 in A for Violin and Piano, Op. 13. Sonata in E Minor for Violin and Piano, Op. 108. Berecuse in D for Violin and Piano, Op. 16. Andante in B-Flat for Violin and Piano, Op. 75 |
|
Sonata No. 1, op. 109 |
|
Sonata No. 2 in E Minor for Violin and Piano, Op. 108 |
|
Sonata No. 2 in E Minor for Violin and Piano, op. 108 |
|
Sonata No. 2 in G minor for Cello and Piano, Op. 117. Berceuse, Op. 16. Romance, Op. 69. Élégie, Op. 24. Sicilienne, Op. 78. Après un rêve, Op. 7 (arr. Isserlis). Papillon, Op. 77 |
|
Sonata No. 2, op. 117 |
|
Sonatas for Cello and Piano: No. 1 in D minor, Op. 109; No. 2 in G minor, Op. 117. Après un rêve (arr. Casals) |
|
Sonatas for Cello and Piano: No. 1 in D Minor, op. 109; No. 2 in G Minor, op. 117. Elégie, op. 24. Dolly, op. 56: Berceuse. Serenade, op. 98. Berceuse, op. 16. Sicilienne, op. 78. Après un rêve, op. 7, no. 1 (arr. Casais) |
|
Sonatas for Cello and Piano: No. 1 in D minor, Op. 109; No. 2 in G minor, Op. 117. Sicilienne, Op. 78. Élégie, Op. 24 |
|
Sonatas for Cello and Piano: No. 1 in D Minor, op. 109; No. 2 in G Minor, op. 117. Élégie, for Cello and Piano, op. 24 |
|
Sonatas for Cello and Piano: No. 1 in D Minor, op. 109; No. 2 in û Minor, op. 117. Elegie for Cello and Piano, op. 24 |
|
Sonatas for Cello and Piano: No. i in D Minor, op. 109; No. 2 in G Minor, op. 117 |
|
Sonatas for Violin and Piano: No. 1 in A, Op. 13; No. 2 in E minor, Op. 108 |
|
Sonatas for Violin and Piano: No. 1 in A, op. 13; No. 2 in E Minor, op. 108 |
|
Sonatas for Violin and Piano: No. 1 in A, op. 13; No. 2 in E Minor, op. 108. Andante, for Violin and Piano, op. 75. Berceuse, for Violin and Piano, op. 16 |
|
Sonatas for Violin and Piano: No. 1 in A, op. 13; No. 2 in E Minor, op. 108. Berceuse, op. 16. Andante, op. 75 |
|
Sonatas for Violin and Piano: No. 1 in A, op. 13; No. 2 in E Minor, op. 108. Sonatas for Cello and Piano: No. 1 in D Minor, op. 109; No. 2 in G Minor, op. 117. Trio in D Minor for Piano, Violin, and Cello, op. 120. Pieces for Violin and Piano: Berceuse, op. 16; Romance, op. 28; Andante, op. 75; Pièce au concours de Conservatoire (1903). Pieces for Cello and Piano: Sicilienne, op. 78; Elégie, op. 24; Romance, op. 69; Papillon, op. 77; Sérénade, op. 98. Pieces for Flute and Piano: Fantaisie, op. 79; Morceau de concours (1898) |
|
Sonatas for Violin and Piano: No. 7 in A, Op. 13; No. 2 in E Minor, Op. 108 |
|
Sonatas: No. 1 in A; No. 2 in e |
|
Sonatas: No. 1 in D Minor, op. 109; No. 2 in G Minor, op. 117. Sérénade, op. 98. Sicilienne, op. 78. Élégie, op. 24. Romance, op. 69. Papillon, op. 77. Après un rêve, op. 7/1 (arr. Doane). Morceau de lecture, for Two Cellos |
|
Sonatas: No. 1 in D Minor, op. 109; No. 2 in G Minor, op. 117. Élégie, op. 24. Sicilienne, op. 78. Romance, op. 69. Papillon, op. 77. Sérénade, op. 98. Après un rêve, op. 7, no. 1 (arr. Doane). Morceau de lecture, for Two Cellos |
|
Sonates et Pièces célèbres |
|
Songs in duet form by |
|
Songs and arias by |
|
Songs by |
|
Songs: Autumne, Op. 18, no. 3. Les Berceaux, Op. 23, no. 1. Nocturne, Op. 43, no. 2. Au cimetière, Op. 51, no. 2. Spleen, Op. 51, no. 3. Arpège, Op. 76, no. 2. Prison, Op. 83, no. 1. Accompagnement, Op. 85, no. 3. Sérénade du Bourgeois Gentilhomme (1893) |
|
Spleen, op. 51/3 |
|
Spleen. En sourdine. Les berceaux |
|
String Quartet |
|
String Quartet in e |
|
String Quartet in E minor, Op. 121 |
|
String Quartet in E Minor, op. 121 |
|
String Quartet in e, op. 121 |
|
String Quartet, op. 121 |
|
Suites and Incidental Music |
|
Super flumina Babylonis |
|
Sérénade |
|
Sérénade toscane. Au bord de l'eau. Automne. Aurore. Clair de lune. Soir. Le Parfum impérissable. Mandoline. En sourdine |
|
Sérénade, op. 98 |
|
Tantum ergo |
|
Tantum Ergo |
|
Tantum ergo, op. 55 |
|
Tantum ergo, op. 65/2 |
|
Tarantelle |
|
The Complete Music for Cello and Piano |
|
The Complete Music for Piano |
|
The Complete Solo Piano Works |
|
The Complete Works for Cello |
|
The Crucifix (with Giacomo Rimini, baritone) |
|
The Orchestral Works, Volume I |
|
The Orchestral Works, Volume II |
|
The Psalm |
|
The Thirteen Nocturnes |
|
Theme and Variations |
|
Theme and Variations in C♯ Minor, op. 73. Nocturnes: No. 1 in E♭ Minor, op. 33, no. 1; No. 6 in D♭, op. 63; No. 7 in C♯ Minor,op. 74; No. 12 in E Minor, op. 107; No. 13 in B Minor, op. 119. Impromptus: No. 2 in F Minor, op. 31; No. 5 in F♯ Minor, op. 102. Barcarolle No. 5 in F♯ Minor, op. 66 |
|
Theme and Variations, Op. 73 |
|
Theme and Variations, op. 73 |
|
Thème et variations, op. 73 |
|
Thème et variations, op. 73. Nocturnes: No. 1 in E♭ Minor, op. 33, no. 1; No. 6 in D♭, op. 63; No. 7 in C♯, op. 74; No. 12 in E Minor, op. 107; No. 13 in B Minor, op. 119. Impromptus: No. 2 in F Minor, op. 31; No. S in F♯ Minor, op. 102 |
|
Thème et variations, Op. 74 |
|
Trio for Piano, Violin, and Cello, op. 120 |
|
Trio in D Minor for Piano, Clarinet, and Cello, op. 120 |
|
Trio in D Minor for Piano, Violin, and Cello, op. 120 |
|
Trio in D Minor for Violin, Cello, and Piano, Op. 120 |
|
Trio in D Minor for Violin, Cello, and Piano, op. 120 |
|
Trio In D Minor for Violin, Cello, and Piano, op. 120 |
|
Trio ¡n D Minor for Violin, Cello, and Piano, op. 120 |
|
Tristesse d’Olympio. L’absent, op. 5 |
|
Tristesse, op. 6 |
|
Tristesse. En prière |
|
Trois Mélodies |
|
Trois Mélodies, op. 85: Dans la forêt de Septembre; La Fleur qui va sur l'eau; Accompagnement. Mandoline, op. 58, no. 1. Automne, op. 18, no. 3. Le Secret, op. 23, no. 3. Les Roses d'Ispahan, op. 39, no. 4. L'Horizon chimérique, op. 118. La Bonne chanson, op. 61. Nocturnes, for Piano: No. 2 in B, op. 33, no. 2; No. 5 in B♭, op. 37 |
|
Trois Romances sans paroles, Op. 1 7. Impromptus: No. 1 in E , Op. 25, No. 2 in F minor, Op. 31; No. 3 in A♭, Op. 34. Barcarolles: No. 1 in A minor, Op. 26, No. 4 in A♭, Op. 44; No. 5 in F“ minor, Op. 66, No. 6 in E♭, Op. 70. Nocturnes: No. 1 in E♭, Op. 33; No. 4 in E♭, Op. 36, No. 6 in D», Op. 63 |
|
Trois Romances sans paroles, op. 17 |
|
Trois romances sans paroles. Improvisation, op. 84/5 |
|
Troisième Impromptu, Op. 34 |
|
Tuscan Serenade |
|
Une Chatelaine en sa tour. Après un rêve |
|
Une Châtelaine en sa tour |
|
Une Châtelaine en sa tour, for Harp, op. 110 |
|
Une Châtelaine en sa tour, op. 110 |
|
Une châtelaine en sa tour, op. 110 |
|
Une châtelaine en sa tour, op. 110. Impromptu, op. 86. Alphonse |
|
Une Châtelaine en sa tour. Romance sans Paroles |
|
Valse-Caprice in D♭ |
|
Valse-caprice No. 2, op. 38 |
|
Valses-caprices: No. 1 in A; No. 2 in D♭. Nocturnes: No. 5 in B♭; No. 6 in D♭; No. 13 in b. Ballade |
|
Violin Concerto |
|
Violin Concerto in d, op. 14 |
|
Violin Concerto, op. 14: Allegro. Masques et bergamasques. Élégie. Pelléas et Mélisande: Suite |
|
Violin Sonata No. 1 |
|
Violin Sonata No. 1 (Miles Graber, pn) Live: San Francisco 3/24/1985 |
|
Violin Sonata No. 1 in A |
|
Violin Sonata No. 1 in A, op. 13 |
|
Violin Sonata No. 1 in A, op.13. Piano Trio, op. 120. Pelléas et Mélisande: Fileuse (arr. Auer). Sicilienne. Clair de lune, op. 46/2 (arr. Périlhou). Romance, op. 28. Berceuse, op. 16. Sérénade toscane (arr. Ronchini). Andante, op. 75. Morceau de lecture a vue. Après un rêve (arr. Eguchi) |
|
Violin Sonata No. 1, op. 13 |
|
Violin Sonata No. 1. 3 Songs, op. 7: Après un rêve (arr. Casals) |
|
Violin Sonata No. 1. Berceuse |
|
Violin Sonata No. 2 |
|
Violin Sonata No. 2 in e |
|
Violin Sonata No. 2 in e, op. 108 |
|
Violin Sonata No. 2, op. 108: Allegro non troppo |
|
Violin Sonata No. 2: Allegro non troppo |
|
Violin Sonatas Nos. 1 and 2 |
|
Violin Sonatas: No. 1 in A |
|
Violin Sonatas: No. 1 in A, op. 13; No. 2 in e, op. 108 |
|
Violin Sonatas: No. 1 in A, op. 13; No. 2 in e, op. 108. Romance, op. 28 |
|
Violin Sonatas: No. 1 in A; No. 2 in e |
|
Violin Sonatas: No. 1 in A; No. 2 in e. Berceuse, op. 16. Andante, op. 75. Morceau de lecture |
|
Violin Sonatas: No. 1 in A; No. 2 in e. Berceuse, op. 16. Romance, op. 28. Andante, op. 75. Sicilienne, op. 78. Morceau de lecture. Caligula: Air de danse (arr. Howat) |
|
Violin Sonatas: No. 2 in e |
|
Vocal music by |
|
Vocalise |
|
Vocalise-etude |
|
Vocalise-étude |
|
Vocalise-Étude |
|
Vocalise: Nos. 21 and 9 |
|
Vocalises: 1–29 |
|
Vocalises: 1–29; Appendix: 3; 4; 7; 12; 14; 15 |
|
Works by |
|
Works for Cello and Piano |
|
Élégie |
|
Élégie for Cello and Orchestra, op. 24 |
|
Élégie, op. 16 |
|
Élégie, Op. 24 |
|
Élégie, op. 24 |
|
Élégie. Après un rêve |
|
Élégie. Romance |
|